MATH 150 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Araştırma Yöntemleri ve Bioistatistik
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
MATH 150
Güz/Bahar
3
0
3
6

Ön Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Seviyesi
-
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(lar)ı
Dersin Amacı Bu dersin amacı, sağlık ve biyomühendislik alanında yapılan bilimsel araştırmalar için kullanılan istatistik yöntemlerinin kavranmasını sağlamaktır. Bilimsel araştırmaların oluşturulması, toplanan verilirlerin analiz edilmesi ve araştırma sorularına uygun cevapların bulunmasında istatistiğin yeri tartışılacaktır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Sağlık, medikal ve biyomühendislik alanında kullanılan temel biyoistatistik metodlarını açıklayabilecektir,
  • Sağlık sektöründe kullanılan temel biyoistatistik metodlarını açıklayabilecektir,
  • Bu alanlarla ilgili yapılan istatistiksel çalışmaları tanımlayabilecek ve sonuçlarını yorumlayabilecektir.
  • Sağlık, medikal ve mühendislik alanlarında çıkarımlarda bulunabilecektir.
  • İstatiksel metotları kullanarak bu alanlarda elde edilen veriler ile karar verebileceklerdir.
Tanımı Dersin biyoistatistik ve data toplama ile ilgili teorik alt yapısı dönemin ilk yarısında kazanılmak üzere planlanmıştır. İkinci yarısında ise, sağlık ile ilgili çeşitli verileri demografik değişkenler, toplum sağlığı ile ilgili veriler ile bu verilerin analizi, gruplanması ve yorumlanması üzerinde durulacaktır.

 



Ders Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Araştırma Modeli Oluşturma ve Temel istatistik terimleri Dersin öğretim elemanı tarafından tavsiye edilecek kaynaklardaki ilgili bölümler
2 Örnekler, Frekans Dağılımları ve Tanımlayıcı Ölçüler Dersin öğretim elemanı tarafından tavsiye edilecek kaynaklardaki ilgili bölümler
3 Örnekleme ve Olasılık I Dersin öğretim elemanı tarafından tavsiye edilecek kaynaklardaki ilgili bölümler
4 Olasılık II Dersin öğretim elemanı tarafından tavsiye edilecek kaynaklardaki ilgili bölümler
5 Örneklem Dağılımları, Tahminleme ve Güven Aralığı Dersin öğretim elemanı tarafından tavsiye edilecek kaynaklardaki ilgili bölümler
6 Hipotez Testi I Dersin öğretim elemanı tarafından tavsiye edilecek kaynaklardaki ilgili bölümler
7 Hipotez Testi II Dersin öğretim elemanı tarafından tavsiye edilecek kaynaklardaki ilgili bölümler
8 Ara sınav Dersin öğretim elemanı tarafından tavsiye edilecek kaynaklardaki ilgili bölümler
9 Korelerasyon ve Regresyon Dersin öğretim elemanı tarafından tavsiye edilecek kaynaklardaki ilgili bölümler
10 Ki-Kare Testi Dersin öğretim elemanı tarafından tavsiye edilecek kaynaklardaki ilgili bölümler
11 Varyans Analizi Dersin öğretim elemanı tarafından tavsiye edilecek kaynaklardaki ilgili bölümler
12 İstatistik Programı Dersin öğretim elemanı tarafından tavsiye edilecek kaynaklardaki ilgili bölümler
13 Örnekler ve Vaka Analizi Dersin öğretim elemanı tarafından tavsiye edilecek kaynaklardaki ilgili bölümler
14 Vaka Analizi Dersin öğretim elemanı tarafından tavsiye edilecek kaynaklardaki ilgili bölümler
15 Dönemin gözden geçirilmesi Dersin öğretim elemanı tarafından tavsiye edilecek kaynaklardaki ilgili bölümler
16 Final sınavı

 

Dersin Kitabı

Dersin öğretim elemanı tarafından tavsiye edilecek kaynaklardaki ilgili bölümler ve ders slaytları.

Diğer Kaynaklar

Rostner, B. “Fundamentals of Biostatistics” 5th Ed. Duxbury press, USA, 2000

Wayne Daniel, “Biostatistics, A Foundation for Analysis in the Health Sciences”

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayı Katkı Payı %
Derse Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınavlar / Stüdyo Kritiği
Ödev
2
20
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Çalıştay
Portfolyo
Ara Sınav / Sözlü Sınav
1
30
Final Sınavı / Sözlü Sınav
1
50
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
3
50
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
50
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
Sınav haftası dahil değildir. 16 x uygulama/lab ders saati
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
2
Arazi Çalışması
Küçük Sınavlar / Stüdyo Kritiği
Ödev
2
5
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Çalıştay
Portfolyo
Ara Sınavlar / Sözlü Sınavlar
1
25
Final / Sözlü Sınav
1
35
    Toplam
150

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Matematik, Fen Bilimleri, Biyomedikal Mühendisliği konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri Biyomedikal Mühendisliği problemlerini modelleme ve çözme bilgileri kullanabilmek.

2

Karmaşık Biyomedikal Mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini toplayabilmek, yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek.

3

Karmaşık bir sistemi, süreci, veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlayabilmek; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulayabilmek.

4

Biyomedikal Mühendisliği uygulamaları için gerekli modern teknik ve araçları geliştirebilmek, seçebilmek ve kullanabilmek.

5

Biyomedikal Mühendisliği problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz edebilmek ve yorumlayabilmek.

6

Biyomedikal Mühendisliği disiplini içinde ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilmek; bireysel çalışma ve değerlendirebilmek.

7

Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olmak; bilgiye erişim, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenilemenin önemini kavramak.

8

Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olmak.

9

Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalarını bilmek; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınma konularında farkındalık edinmek.

10

Biyomedikal Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak; Biyomedikal Mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık sahibi olmak.

11

Bir yabancı dili kullanarak Biyomedikal Mühendisliği ilgili bilgileri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1).

12

İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilmek.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest