MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ
Biyomedikal Mühendisliği
EEE 461 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Gömülü Sistem Tasarımı
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
EEE 461
|
Güz/Bahar
|
2
|
2
|
3
|
6
|
Ön-Koşul(lar) |
|
|||||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Deney / Laboratuvar / Atölye uygulama | |||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere 8 ve 32 bitlik mikrodenetleyicilerin temel mimari özelliklerini ve çalışma prensiplerini anlatmak, ticari ve bilimsel tasarım süreçlerinde kullanılan devre simülatörlerini kullandırmak, algılayıcılar, eyleyiciler ve göstergeler içeren mikrodenetleyici temelli elektronik kontrol sistemler için donanım ve yazılım tasarımları yapmak ve çalıştırmaktır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders 8 ve 32 bitlik mikrodenetleyicilerin temel yapılarının ve çalışma prensiplerinin, G/Ç kapıları ve diğer çevre birimlerini, özel amaçlı yazmaçların tanıtımı; diğer mikrodenetleyicilerle ve ana bilgisayarla seri haberleşme, mikrodenetleyici içeren bir cihazın tasarlanması; baskı devre kartının tasarlanması; gömülü kodun hazırlanarak yüklenmesi ve cihazın uygulamaya yönelik test edilmesi basamaklarının tamamını kapsar. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Gömülü sistem nedir, genel tanımlar, mikrodenetleyicilerin temel bileşenleri ve çalışma proensipleri, gömülü sistemlere örnekler | PIC Microcontrollers - Programming in C, Milan Verle (Ch1.1) Designing Embedded Systems with PIC Microcontrollers: Principles and Applications, Tim Wilmshurst (Ch1) |
2 | Mikrodenetleyici tipleri, Merkezi işlem birimi, sistem saati, güvenlik zamanlayıcısı, hafıza ve çevre elemanları, assembler komutları | PIC Microcontrollers - Programming in C, Milan Verle (Ch1.3 – 1.4) Designing Embedded Systems with PIC Microcontrollers: Principles and Applications, Tim Wilmshurst (Ch2) |
3 | Mikrodenetleyici biriminin (MDB) mimari özellikleri, özel amaçlı yazmaçlar, adresleme biçimleri | PIC Microcontrollers - Programming in C, Milan Verle (Ch2) Designing Embedded Systems with PIC Microcontrollers: Principles and Applications, Tim Wilmshurst (Ch5) |
4 | MikroC IDE kullanımı ile, Pic Mikrodenetleyicilerin programlanması | PIC Microcontrollers - Programming in C, Milan Verle (Ch2.3) |
5 | Proteus (ISIS) yazılımını kullanarak, Mikrodenetleyici tabanlı Devre Tasarımı - Şematik tasarıım, malzeme kütüphaneler, simülasyonlar, animasyonlar | https://www.labcenter.com/simulation/ |
6 | G/Ç kapıları, Zamanlayıcılar, Sayaçlar, Analog-Dijital Dönüştürücüler, Dijital-Analog Dönüştürücüler | PIC Microcontrollers - Programming in C, Milan Verle (Ch3.4 – 3.6) Designing Embedded Systems with PIC Microcontrollers: Principles and Applications, Tim Wilmshurst (Ch6) |
7 | DGM, Yakala, Karşılaştır Özellikleri, H-Köprü Devreleri, DC Motor denetleyici, AC Evrici denetleyici | PIC Microcontrollers - Programming in C, Milan Verle (Ch3.7) Designing Embedded Systems with PIC Microcontrollers: Principles and Applications, Tim Wilmshurst (Ch9) |
8 | Seri haberleşme birimleri, USART, SPI ve I2C | PIC Microcontrollers - Programming in C, Milan Verle (Ch3.8) Designing Embedded Systems with PIC Microcontrollers: Principles and Applications, Tim Wilmshurst (Ch10) |
9 | Proteus (ARES) - baskı devre tasarım yazılımı- üretim kütüphaneleri | https://www.labcenter.com/pcb/ |
10 | MDB’nin mikroC dili ile programlama, Proje dosyasını yönetme, Kütüphane fonksiyonlarını kullanma | Designing Embedded Systems with PIC Microcontrollers: Principles and Applications, Tim Wilmshurst (Ch14-15) |
11 | Algılayıcılar: sıcaklık, LDR, optik, ultrasonik | Arduino Cookbook, Michail Margolis, O'Reilly (Ch6) |
12 | Eyleyiciler: Röleler, dc motorlar, servomotorlar | Arduino Cookbook, Michail Margolis, O'Reilly (Ch8) |
13 | Arm Cortex tabanlı 32 bit mikrodenetleyicilerin özellikleri ve uygulama alanları | https://www.udemy.com/course/embedded-system-programming-on-arm-cortex-m3m4/ |
14 | 32 bitlik mikrodenetleyicilerin Mbed ortamında programlanması | https://os.mbed.com/ |
15 | Tekrar | Ders Notları |
16 | Tekrar | Ders Notları |
Ders Kitabı |
|
Önerilen Okumalar/Materyaller | Embedded Systems - Shape The World: Microcontroller Input/Output. Free Course – EDX. http://www.edx.org/course/embedded-systems-shape-the-world-microcontroller-i
Jonathan Valvano, Ramesh Yerraballi. Embedded Systems - Shape The World. http://users.ece.utexas.edu/~valvano/Volume1/E-Book/ https://microcontrollerslab.com/pic-microcontroller-projects-for-eee-students/ |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama |
1
|
20
|
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje |
1
|
15
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
30
|
Final Sınavı |
1
|
35
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
65
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
35
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
16
|
3
|
48
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
1
|
23
|
23
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
20
|
20
|
Final Sınavı |
1
|
25
|
25
|
Toplam |
180
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Matematik, Fen Bilimleri ve Biyomedikal Mühendisliği konularında yeterli bilgi sahibidir; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanır. |
|||||
2 | Karmaşık Biyomedikal Mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaca uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. |
X | ||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular. |
X | ||||
4 | Biyomedikal Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirir, seçer ve kullanır. |
X | ||||
5 | Karmaşık Biyomedikal Mühendisliği problemlerinin veya araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlar, deney yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. |
X | ||||
6 | Biyomedikal Mühendisliği disiplini içinde ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır; bireysel çalışma sergiler. |
X | ||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; etkin rapor yazar ve yazılı raporları anlar, tasarım ve üretim raporları hazırlar, etkin sunum yapar, açık ve anlaşılır talimat verir ve alır. |
|||||
8 | Biyomedikal Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi sahibidir; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçlarının farkındadır. |
|||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibidir. |
|||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibidir; girişimcilik, yenilikçilik hakkında bilinçlidir; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir. |
|||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Biyomedikal Mühendisliği ile ilişkili konularda, bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
|||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
|||||
13 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilgiye erişir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler; insanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini Biyomedikal Mühendisliği alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
İspanya Universidad Jaume Üniversitesi ile Biyomedikal Mühendisliği Erasmus Anlaşması Yapıldı
Universidad Jaume ile Biyomedikal Mühendisliği için yapılacak anlaşma için imza süreçleri tamamlanmış bulunmaktadır. Öğrencilerimiz bir sonraki açılacak Erasmus Öğrenim hareketliliğinde bu üniversiteyi
İzmir Ekonomi Üniversitesi Medical Point Hastanesi Klinik Mühendisi Semineri
İzmir Ekonomi Üniversitesi Medical Point Hastanesi Biyomedikal Müdürlüğü departmanı tarafından Klinik Mühendisliği dersi kapsamında öğrencilerimize mesleki gelişimlerine katkı sağlayacak sunum gerçekleştirildi.
İş Sağlığı ve Güvenliği Semineri
BME 318 dersi kapsamında Biyomedikal Mühendisliği öğrencilerine Üniversitemiz İş Sağlığı ve Güvenliği Uzmanı Sayın Büşra BÖLCECİ YILMAZ tarafından İş Sağlığı ve Güvenliği
An Oligonucleotide Story by Assoc. Prof. Dr. Osman DOLUCA
İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Biyomedikal Topluluğunun düzenlediği Biyomed sempozyumu kapsamında bölüm başkanımız Sayın Doç. Dr. Osman Doluca "An Oligonucleotide Story" başlıklı bir
Tıp Teknolojileri Kongresi’ne ‘İzmir Ekonomi’ Damgası
Biyomedikal ve klinik mühendisliği alanındaki son gelişmelerin değerlendirildiği ‘2022 Tıp Teknolojileri Kongresi’, İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Biyomedikal Mühendisliği Bölüm Başkan Vekili Prof.
Denizel Mikroalglerin Nanoteknolojide Kullanım Potansiyeli" Konulu Çevrimiçi Seminer
Biyomedikal Mühendisliği Bölümü Öğretim Elemanı, Öğr. Gör. Dr. Gülizar ÇALIŞKAN BİLGİN, 26 Mayıs 2022 Perşembe günü "Denizel Mikroalglerin Nanoteknolojide Kullanım Potansiyeli" konulu çevrimiçi seminer vermiştir.
Tübitak 2209-A Kapsamında Destek Almaya Hak Kazanan Projelerimiz
TÜBİTAK Bilim İnsanı Destek Programları Başkanlığı tarafından yürütülen 2209-A Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı 2022 yılı 2. dönem değerlendirme sonuçları açıklandı. Başvuru
Kariyer Günleri 2022
Kariyer hayatınızda bilinçli adımlarla ilerlemenize destek olmak için Nisan ayında “Kariyer Günleri” etkinlikleri düzenliyoruz. İşverenlerle bir araya gelebileceğiniz, iş&staj fırsatları keşfedebileceğiniz bu